Monika Kużelewska- Turczynowicz

 

Jestem certyfikowanym trenerem Mindfulness w podejściu MBLC (Mindfulness Based Living Course), obecnie również w trakcie pierwszej w Polsce certyfikacji podejścia CBLC (Compassion Based Living Course) przy Mindfulness Association Polska, gdzie zajmuję się również nauczaniem przyszłych trenerów mindfulness.

 

W 2017 r. rozpoczęłam szkolenie terapeuty MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) certyfikowane przez Oxford Midfulness Centre przy Wydziale Psychatrii Uniwersytetu w Oksfordzie, dedykowane zapobieganiu stanów depresyjnych. Własną praktykę rozpoczęłam 8 lat temu, od 2 lat prowadzę kursy i szkolenia.

Od 2017 roku jestem Prezesem Fundacji „Lepiej Żyć Lepiej”, której celem jest rozwój i szerzenie wiedzy o mindfulness. W 2017 roku założyłam organizację mindfulness-warszawa.pl, aby móc skutecznie wspierać innych w podnoszeniu jakości i komfortu życia.

Z wykształcenia jestem pianistką, studia ukończyłam na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, filia w Białymstoku. Jestem również absolwentką psychologii klinicznej oraz studiów podyplomowych „Uważność i Współczucie. Badania i psychoterapia” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

W styczniu tego roku ruszył mój roczny projekt na portalu Facebook – „Niepoważnu uWażni”, którego celem jest zainteresowanie nieformalną praktyką uważności jak największej liczby osób. W tej chwili jest ich w mojej grupie ponad pół tysiąca.

Małgorzata Ufnal

 

Psycholog biznesu, konsultant HR specjalizujący się w obszarze przeciwdziałania stresowi korporacyjnemu, wypaleniu zawodowemu i budowaniu odporności psychicznej.  Trener bio i neurofeedbacku. Professional Certified Coach w ramach International Coaching Federation z doświadczeniem w projektach wspierających organizacje i liderów w przywództwie transformacyjnym (Transforming Business Society and Self, Massachusetts Institute of Technology). Nauczyciel mindfulness w ramach metody MBLC (Mindfulness Based Living Course).

 

Ukończone szkoły coachingu: Erickson College International (The Art and Science of Coaching – executive coaching, 2011; Coaching Team Thinking and Team Innovation – team coaching, 2012; Corporate Mindfulness Program, 2015), Coaching Clinic Licensing Program – trener komunikacji i kultury coachingowej w organizacjach, 2013.

W coachingu specjalizuje się w projektach nakierowanych na przywództwo osobiste i organizacyjne rozumiane w nowoczesny sposób.

Szkolenia i doradztwo w obszarach: zarządzanie zmianą, leadership (budowanie efektywności i relacji w zespole), inteligencji emocjonalnej, zarządzania stresem i wypaleniem zawodowym. Z wykształcenia psycholog ze specjalizacją w zakresie Psychologii Organizacji i Zarządzania oraz Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej.

Doświadczenie w konsultingu w ramach projektów z zakresu: zarządzania zmianą, przeciwdziałania stresowi i wypaleniu zawodowemu, outplacementu, badaniem klimatu organizacyjnego i zaangażowania pracowników.

 Uważność może być jedną z najbardziej zaskakujących,
inspirujących i dających poczucie wolności przygód w Twoim życiu.

Mindfulness (uważność) nie jest modą, choć tak o niej głośno na świecie. Nie jest religią, choć daje nadzieję. Nie jest filozofią, choć wskazuje drogę świadomego i spokojnego życia.
Już tysiące badań naukowych dowiodły, że uważność zmniejsza stres, pomaga się skupić, wpływa pozytywnie na stan zdrowia i jakość życia. Uważność jest ratunkiem na to, by życie nie pędziło obok nas, tylko byśmy je przeżywali.
Obecność, czyli uważność, nie wytwarza niczego mierzalnego poza pozytywnymi uczuciami, poczuciem wsparcia, bliskości i szczęścia. Gdy zamiast być zajęci i wydajni, choć przez chwilę będziemy po prostu spokojni i świadomi, sami również doświadczymy wsparcia, bliskości i szczęścia, nawet jeśli nikogo nie będzie w pobliżu.
Te pozytywne uczucia są wielce pożądanym produktem, którego nie da się kupić. Stanowią naturalny skutek obecności „tu i teraz”.

Uważasz, że jesteś zbyt zajęty, żeby praktykować uważność?
Nic bardziej mylnego. Praktyka uważności jest dla ludzi, którzy nie mają czasu, zagonionych, zmęczonych, rozpamiętujących przeszłość i martwiących się o przyszłość
Dr Jan Chozen Bays

Czego możesz się spodziewać kończąc kurs:

  • szybszego i intencjonalnego osiągania wewnętrznego spokoju
  • wyraźnej redukcji stresu
  • pogłębienia poczucia satysfakcji życiowej i spełnienia
  • bycia w lepszym kontakcie ze sobą, innymi ludźmi i otoczeniem.
  • odnalezienia szczęścia niezależnie od okoliczności zewnętrznych
  • poznania swojego umysłu i jego kondycji
  • bycia dla siebie, lepszym, bardziej wyrozumiałym
  • zwiększenia dystansu do siebie i do świata
  • rozwinięcia bardziej optymistycznej postawy wobec życia
  • większej odwagi stawiania czoła życiowym wyzwaniom a nie ich unikaniu
  • zmiany stosunku do własnego cierpienia

Kurs obejmuje osiem tygodni, na które składa się 8 spotkań, trwających około dwóch godzin. Po szóstym spotkaniu odbywa się Dzień Uważności 6 godzin ciągłej praktyki w ciszy.

Kurs jest rozbudowany, bardzo ciekawy intensywny i szalenie inspirujący.

Składa się na niego wiele godzin wspólnej praktyki, omawianie doświadczenia oraz codzienna praktyka w domu przy pomocy nagranych instrukcji medytacyjnych. Uczestnicy dostają podręczniki oraz cotygodniowe materiały do pracy własnej.

MBLC (Mindfulness Based Living Course), czyli „Kurs uważnego życia w oparciu o mindfulness” jest 8-tygodniowym treningiem.

Celem kursu jest pomoc w rozwinięciu głębokiego, osobistego doświadczenia uważności i zbudowanie fundamentów dla osobistej praktyki medytacyjnej z perspektywą stosowania jej w życiu i pracy zawodowej.