Praktyka

Parę razy w ciągu dnia przystań na chwilkę, żeby zauważyć, czemu w danym momencie poświęcasz uwagę, a następnie otwórz swoje zmysły, że dostrzec to, czego dotąd nie zauważyłaś/łeś. Nasza uwaga jest zwykle selektywna. Czego nie dostrzegasz?

Przypominajki

Karteczki z pytaniem „co pomijam”? Dzwonek, alarm w różnych porach dnia, znaki na niebie i ziemi, gdziekolwiek tam, gdzie gdzie są w stanie przypomnieć ci o praktyce 😀

Oj, umyka, umyka. Zauważyliście ile tego umyka?

Biegałam w pięknym, dzikim parku. Rano. Było rześko i bardzo wyraźnie to czułam. Byłam przytomna i świadoma nierozgrzanego ciała, wilgoci wyczuwalnej na skórze i jej zapachu, szumu drzew zamykających swoje korony nad moją głową, lekkiego niepokoju, ponieważ byłam sama.

W miarę jak oswajałam się z przestrzenią i sytuacją moja uwaga zaczęła skręcać do rozmów, które odbywałam rano, do planów na ten dzień. I wtedy zauważyłam, że kiedy skupiam się na tym, na czym koncentruje się mój umysł zakres świadomości jest dość ograniczony! Wtedy spróbowałam otworzyć świadomość, poszerzyć ją na wszystko, co mnie otacza i czułam to jako ulgę. Wyjście z ciasnego pokoju, zdjęcie pancerza pojęć i schematów. Tak, jakby zawężanie uwagi wydatkowało dużo więcej energii niż odpuszczanie i bycie obecnym.

I chyba tak jest 😁

„Przynajmniej raz dziennie daj sobie wytchnienie, zatrzymaj się, pozwól sobie nie wiedzieć i nie działać. Otwórz swoją świadomość i po prostu spocznij na chwilę w stanie „nie wiem”.”

Dr Jan Chozen Bays

Koszt: Bezpłatnie