Praktyka

Uświadom sobie ruchy powietrza, zarówno te oczywiste, takie jak wiatr, jak i te subtelniejsze, takie jak oddech.

Przypominajki

Rozmieść karteczki ze słowem „Wiatr” w różnych miejscach w domu i pracy.

W tej chwili czuję, że będzie wręcz wzruszająco powracać do odczuć poruszającej się przestrzeni we mnie i wokół mnie. Ale czy na pewno?

Pozwolę sobie podejść do tej praktyki z umysłem początkującego, z umysłem „nie wiem” i zobaczę co się pojawi….

Zapraszam, zróbcie to samo. Wystawcie twarz na wiatr 🌬💨.. .i czujcie, doznawajcie, obserwujcie siebie.

Co się pojawia w myślach? Jakie uczucia są obecne? Jakie jest Wasze ciało? Czy coś w nim się zmienia?

Wiatr….

Znalazłam go w tylu miejscach.

W oddechu we mnie, w powietrzu które wydychałam, w ruchu powietrza, który powodowało moje poruszające się ciało! Wiatr na twarzy, lekki, ciepły. Wiatr uderzenie. Wiatr z wentylatora i poruszenie powietrza w samochodzie po włączeniu klimatyzacji. Przebogactwo wiatru i ruchu. Wiatr to ruch, wiatr to zmiana.

„Istnieje pewna finezyjna forma uważności – polega na uświadamianiu sobie oddechu, który przepływa przez nozdrza. Spróbuj. Próbuj wiele godzin. Nie wiąże się z tym żadne ryzyko poza szansą, że staniesz się bardziej świadomy subtelnych zmian, które tworzą tkankę naszego życia.”

Dr Jan Chozen Bays

Koszt: Bezpłatnie