Praktyka

Przez cały tydzień staraj się być punktualną/punktualnym. Zastanów się nad tym, co oznacza „bycie na czas” dla ciebie i innych. Obserwuj, co przeszkadza ci być punktualnym i co pojawia się w twoim umyśle, gdy spóźniasz się lub ktoś inny. Jeśli akurat należysz do osób, które zawsze są punktualne, spróbuj spóźnić się parę minut i zobacz, co dzieje się wtedy w Tobie i wokół Ciebie.

Przypominajki

Umieść wizerunek zegara lub zegarka tam gdzie przebywasz. Nastaw budzik na pobudkę o 5 minut wcześniej i niech dzwoni w ciągu dnia, żebyś nie spóźniał się na umówiona spotkania.

Bądź na czas – tu i teraz 🙂

W tym ćwiczeniu tak naprawdę nie chodzi o czas, tylko o stan umysłu i nawykowe wzorce.

Czy jesteś osobą, która nawykowo stawia się odrobinę przed czasem, czy masz zwyczaj spóźniania się, bo nie lubisz czekać i masz wrażanie, że marnujesz swój czas? A może czujesz się niezręcznie stawiając się przed czasem i siedząc samotnie? A może zauważasz, że jesteś jedną z tych osób, które pędzą na ostatnią chwilę? A może spóźniasz się, bo próbujesz upchnąć wiele spraw w zbyt krótkim czasie? Jakie komentarze pojawiają się w twojej głowie, kiedy to zauważasz?

„Jest mnóstwo czasu w bieżącej chwili.”

Dr Jan Chozen Bays

Koszt: Bezpłatnie